dinsdag 14 oktober 2008

populairste namen

Niet veel pionnen op het nieuwsbord vandaag, we waren snel klaar. Dus, haalde ik het nieuwsbericht boven van een aantal weken terug. De populairste namen in Vlaanderen zijn Lotte en Milan.
Bij de top 10 van meisjes en jongens, bevinden zich heel wat namen van kinderen uit onze school.
Zoals Emma, Elise, Hanne, Senne, Wout, Lars, Marie...

De vraag liet niet op zich wachten: "Welke naam zou jij je zoon of /en dochter geven?
Kunnen jullie raden welke namen jouw zoon/dochter vernoemde? Als beloning krijg je een zoen van je kind...
Jolien, Warre, Liesje, Josefien, Andreas, Géraldine, Lucas, Alice, Jaques, Silke, Matteo, Rub, Sibel, Fifi , Brom, Ine, Tom, Mathias, Line, Kim, Céline, Jorben, Luttenienke, Stéphanie, Alexander, Laura, Arno, Nimke, Jens, Maan, Rens, Pelle, Liese.
Het moet gezegd, vele kindjes zijn trouw aan broers, zussen of zichzelf.
En namen uitvinden dat kunnen sommigen onder ons wel.
Maar wat dachten jullie van : Stier, Ezel, Belgiana, Harley-Davidson...
Dat werd ook vernoemd in de krant als buitengewone namen. Je moet maar dat kind zijn?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat Alan de naam Nimke heeft gezegd. Ik wacht geduldig op de zoen.
Groetjes Adinda

Anoniem zei

Niet makkelijk, vroeger (als kleuter) vond Marthe de naam Lien supertof. Elke pop, jongen of meisje, moest Lien heten. Maar dat staat er niet bij, dus ik gok op Jolien of Line ...

Mieke zei

Adinda, je hebt gelijk, vraag vrijdag maar om je zoen .Alan weet ervan.

Mieke zei

Katrien, goed hoor. Met Lien zit je in de juiste richting maar het werd Céline voor Marthe.
En wat dacht je voor de jongen? Zoek het maar in vreemde sferen...

Anoniem zei

Ik hoop toch niet Stier of Ezel (ocharme mijn toekomstige kleinkinderen ...). Nee, voor een jongensnaam gok ik op (en 't is echt een wilde gok want 'k heb er geen flauw idee van)... eum ...Rub of Brom. Ik ben benieuwd.
Katrien

Mieke zei

Neen, dat worden de kids van Pepijn...
Marthe wil een Jorben!

Anoniem zei

hallo Mieke,de namen die Athillio gekozen heeft zijn vast en zeker Alexander en Stefanie,want zo noemen zijn halfbroer en halfzus,dus dat was makkelijk hé!
groetjes Marleen.

Anoniem zei

ik denk dat géraldine voor alice,lucas en jacques koos.Het verwonder mij dat ze niet voor maxime koos.
groetjes sandrine

Mieke zei

Ja, Marleen, de namen van Athillio zijn idd die van zijn zus en schoonbroer.
En Géraldine koos ook voor de namen van haar zus en broer.
Ja, kijk, gelukkig vinden ze deze namen toch steeds nog de mooiste en het geeft ook echt blijk van zuster- en broederliefde.