donderdag 28 februari 2008

Koekjes

Vandaag zouden we koekjes bakken voor het café.
We hadden een recept gevonden van Marokkaanse koekjes. Samen hebben we bekeken wat er allemaal in zo'n recept staat (titel, ingrediënten, soms ook benodigdheden, de bereiding). Maar ons recept was een beetje in de war geraakt. De kinderen hebben de verschillende stappen van het recept zelf eerst in de goede volgorde gezet.
Daarna hebben we berekend wat ons dat allemaal zou kosten. De kinderen van het eerste zochten uit welke munten en biljetten ik nodig zou hebben aan de kassa.
De kinderen van het tweede zochten uit wat de kostprijs zou zijn voor één koekje, en hoeveel we dus mogen vragen op het café. Conclusie: ze zijn zo goedkoop dat we ze gratis geven bij de thee :-).
Deze namiddag was het dan zover. We hebben koekjes gebakken. En wat rook het lekker!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

de geur kwam me tegemoet toen ik de gang binnenkwam;
heerlijk
ondertussen ruikt het hier ook lekker naar een gebakken Hermanneke...

Anoniem zei

ik heb alleszins al de opdracht gekregen om veel thee te drinken want dan hebben ze veel van die lekkere koekjes!!!!!!

Anoniem zei

de koekjes waren heerlijk! En de thee ook!
Katrien

Liesbeth zei

Jammer dat ik niet bij het café kon zijn. Ik heb duidelijk iets gemist!