maandag 15 oktober 2007

Over lezen in het eerste...

Soms is het moeilijk om in de planning goed te omschrijven wat we nu net deden voor taal. Vandaag stond er : letterherkenning, spellen, auditief.
Ja wat is dat allemaal?
De kinderen kregen allemaal een letterdoos. Ze moesten luisteren naar Mieke. De letter die Mieke zei, moesten ze uit de doos nemen. Dit ging heel vlot en goed.
Daarna zei Mieke een woord, bvb pan. De kinderen moesten dit woord voor zichzelf herhalen en leggen op de letterdoos.
Als laatste oefening werden de woorden door Mieke gespeld, letter voor letter. De kinderen leggen de letters en fluisteren dan het woord in het oor van Mieke. Zo komen we tot lezen.
Uw kind heeft elke dag de leesmap mee. Daarin zitten leesblaadjes. Probeer elke dag met jouw kind toch minstens 5 min. te lezen in de map. De blaadjes kleuren, motiveert extra.
Als er geen nieuw blaadje in zit,kan je de bestaande blaadjes herhalen of je kan zelf woorden maken.
Succes.

Geen opmerkingen: