vrijdag 2 september 2011

2 september


Onze tweede dag liep al even ontspannen als dag één.
De kinderen draaien al goed mee en we hebben het gevoel dat ze snel het reilen en zeilen zullen doorhebben.
Vandaag was het al even proefdraaien voor maandag.
Het is nl. zo dat we elke voormiddag (behalve op woensdag) de dag starten met een "inloop"tijd, een soort drakentijd waarin de kinderen uit 4 dingen zullen kunnen kiezen om te doen. Op het einde van de week moeten ze alle 4 dingen hebben gedaan. 
Vandaag hebben ze bij het binnenkomen eerst even gewerkt aan tafel voor we aan de ronde begonnen. De kinderen van het eerste maakten hun tekening voor het boekentassenrek, de kinderen van het tweede tekenden woorden met -ng. (Want Cédric zag een slang..... )
Na de ronde was er nog een kleine taaltijd van 25 min. (Eerste lj zocht letters S en tweede lj. maakte woorden met -nk).
Na de speeltijd werd er gerekend... hoewel de kinderen zelf dit niet doorhadden.
Het eerste ging aan de slag met een tandengrafiek. Al heel wat kinderen hebben tanden kwijt en die hebben we op een blad uitgezet in een tabel. En toen zagen we wie meest, minst, meer en minder , hoeveel meer ,  hoeveel minder, evenveel...... tanden kwijt was... 
Het tweede werd gemeten en werkte rond meter en lengte.
In onze planning hebben we dan ook alle namen van de kinderen van de klas geschreven!!! (Ieder zijn naam in de planning van de ander! 20 keer je naam schrijven zeg! Vermoeiend)
In de namiddag was het keuzeuur en sommigen knutselden al een ventje of vrouwtje voor de kapstok. 
Nog een fruitje en de dag was om. 
Een fijne dag, met veel zon en veel tijd om elkaar te leren kennen.

1 opmerking:

Wendy zei

Joepie! De blog is al lekker actief!
Fijn om op die manier de klas een beetje te kunnen volgen.