maandag 18 januari 2010

Bezoek uit Nicaruaga

Vrijdagnamiddag kreeg onze klas bezoek. Joya en haar mama brachten vrienden mee. Reninka, Franklin en Jacinte uit Nicaragua.
Reninka is Belgische en zij hielp een project op poten zetten in een school in Nigaragua. Met gesponsorde centjes van de klaproos. Ze hadden een filmpje mee om ons te tonen. Dit komt eerstdaags op de blog.
We leerden HOLA zeggen, wat Goeiedag is in het Spaans, we leerden een Spaans kinderliedje; Arros con leche en Lieve vertelde ons een Nicaraguaans sprookje.
Het was een leuke verrassende namiddag.
Hasta la vista!!

De tekst van het liedje
Arroz con leche
me quiero casar
con una señorita de Portugal
con esta si
con esta no
con esta señorita me caso yo.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat leuk zeg. Vere was superenthousiast toen ik haar vrijdag van school kwam halen. Op de terugweg naar huis vroeg ze heel ernstig: 'mama, mag ik thuis een 'plataoo'(ik schrijf zoals ze het uitspreekt)?' Ik wist even niet wat ik hoorde, maar blijkbaar bedoelde ze daar een banaan mee. En toen kwam het hele verhaal, dat er een nieuw kindje in de klas was gekomen, en die sprak Spaans, en die was zo grappig. Sindsdien krijg ik meermaals per dag een Spaanse Hola van Vere. En nu wil ze ook films in het Spaans zien, want dat verstaat ze nu al een beetje ...
Katrien

els (luka en milan) zei

me casa yo, dat zochten we een hele tijd, bedankt om de tekst op de blog te zetten!!

els (luka en milan) zei

me caso yo
natuurlijk, nog net op tijd gezien
els

MIeke zei

Zo leuk van Vere! We zullen deze vrijdag dit liedje nog eens goed leren, dan kan ze nog wat meer Spaans spreken.
En Els, nog goed dat je gezien hebt dat het me caso yo is.
Casa is nl. huis in het Spaans....
Groeten