donderdag 9 december 2010

  Liesbeth Punnewaert geeft cultuurklassen in Geraardsbergen. Telkens zoekt zij een thema uit met een culturele achtergrond. Vandaag werkte ze rond kunstenaar Dubuffet met onze klas.  We  kijken naar kunst en vergelijken hoe Dubuffet zijn werken aanpakt. We maakten samen een groot schilderwerk en en ieder kind heeft individueel een bladwijzertje gemaakt.Bij het bekijken van ons kunstwerk moest ieder kind zijn fantasie laten werken en vertellen wat hij/zij zag in de vlakke figuur die ze hadden geschilderd. Dan volgde een tekenopdracht waarbij de kinderen werkten met wasco op schuurpapier.Mooi resultaat.
Het grote werk hangt in de klas. Wat een fleurig zicht!
Dank je Liesbeth, het was heel fijn.. 



We tekenden vlakke figuren...



Die werden ingekleurd met blauw en rood.




Op een groot blad tekende elk kind een vlakke figuur.


De figuur werd ook ingekleurd met verf.




Ons kunstwerk krijgt vorm.






Een kunstenaar tekent zijn werk altijd op de voorkant.


De figuren werden mooi omlijnd met zwart.




En nadien trokken we telefoonlijnen van 1 kunstwerk naar een ander.

Wat denken jullie ervan?

Even ons werk bekijken en fantaseren over onze figuur.

Wat zie je in je figuur?

Teken nu wat je zag in je figuur met wasco op schuurpapier.






Een tulp van Joya

Een schoen van Vere

Een bord spaghetti van Andres

Een neus van Tom en een toren van Lore.

Een schildpad van Mie.

De letter P van Lennert.

Een hartje van Cedric en een wip van Laetitia.

Een boom van Abraham en de letter P van Tijn.

Een kippenpoot van Amber.

Een dekentje van Jenne. (Had ze koud?)

Een hartje Britt.

Een spook van Milan.

Een kerstboom van Pieter.

Een varkensgezichtje van Elise.

Een tulp van Charan.

Een broodje van Charlot. (Had ze honger?)

Een auto van Arthur.

Paddenstoelen van Pepijn.

Een handschoen van Alice.

1 opmerking:

Anoniem zei

Vere vond het heel leuk. Toen ze die dag thuiskwam, zette ze zich onmiddellijk aan het werk om ... een bladwijzertje te maken met vlakke figuren en telefoonlijnen, ...