zaterdag 20 juni 2009

uitstap muziekacademie

Vrijdag werden we verwacht in de muziekacademie.
We konden kennis maken met een heleboel dingen waarvoor je je kan inschrijven.
De saxofoon, de viool, de piano, woord, cicusschool en ballet.
Bij de piano mochten de kinderen meedoen. We speelden het verhaal van de 3 biggetjes.
De wolf die aanklopt: Alan, op de piano.
De 3 biggetjes aan de piano: Zoé, Ine en Dries.
De huizen die instorten aan de andere piano: Athillio en Géraldine.
De huizen omver blazen: Liese, Silke, Ine DP, Lucas, Emma
De kokende pot water in de schoorsteen: Marthe, Neel, Josim, Pepijn en Yirle.
Het was fantastisch.
Bij woord zagen we een grappig toneeltje over een kip die geen eieren kon leggen. MOOI!
Ook ballet werd enthousiast onthaald. De kinderen leerden een leuk dansje van een houten pop.
En circusschool dat wil iedereen wel proberen.
De kinderen krijgen volgende week nog een folder mee met alle informatie.











3 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw, en ik die dacht dat ze gewoon een rondleiding doorheen het gebouw hadden gekregen.De blog bewijst weeral eens zijn informatieve aandeel over wat ons kinderen meemaken. Had ik dit hier niet gelezen,dan had ik het enkel met de informatie van Marthe moeten doen op de vraag hoe het bezoek geweest was nl.:leuk. En leuk leek het mij zeker! Amai,ik wou dat ik er ook bij was geweest. Even ter info voor andere ouders die op dit uur nog de blog lezen en hun zoon/dochter na dit aanstekelijke verslagje van Mieke voor één of andere boeiende cursus willen inschrijven op de academie: morgen, vanaf 10 uur starten de inschrijvingen voor het volgend schooljaar! Wees paraat en aanwezig, dan ben je zeker dat je nog kan aansluiten bij de groep en uur naar wens! Ik sta er alleszins vroeg voor op morgen.
Groetjes,
Katrien

Mieke zei

En Katrien? Is het gelukt? Waarvoor heb je Marhte ingeschreven?

Anoniem zei

Ja, het is gelukt, maar niet voor Marthe, wel voor Sjef en Vere. Marthe heeft immers na korte bedenktijd, met overtuiging besloten om zich op het turnen toe te leggen, wat betekent dat ze vanaf volgend jaar 6 uur 30 min. per week in de turnzaal zal doorbrengen wat maakt dat er nog weinig ruimte overschiet voor de academie. Vandaar ...
Groetjes,
Katrien