vrijdag 29 mei 2009

Expo van Geraldine




Géraldine beet de spits af voor het eerste leerjaar. Zij gaf een expo over dolfijnen. Met mama als steun ging het prima. Géraldine wist ons te vertellen dat de dolfijn een zoogdier is. Weet jij hoe het "kalf" de melk krijgt? Er zijn 40 soorten dolfijnen, ze eten inktvis en vis en met hun harde snuit kunnen ze zich verdedigen tegen haaien. Maar bovenal zijn dolfijnen lief voor de mens!
De kinderen waren heel enthousiast en betrokken bij deze expo. Profiicat Géraldine.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Goed gedaan Géraldine!Dat lijkt mij een dol-fijne expo geweest te zijn.
Groetjes,
Katrien
Ps: hoe krijgt het kalf de melk?

Mieke zei

Katrien, vraag het nog eens aan Marthe? En anders laat ik het deze week aan Géraldine over om het antwoord op de blog te zetten.
Mieke

Anoniem zei

Ok Mieke, was ik van plan hoor, maar omdat Marthe al sliep op het moment dat ik de blog las, en ik weet dat de kans dat ik het morgen vergeet te vragen groot is, en omdat mijn nieuwsgierigheid gewekt is en ik hoopte dit vlug te weten te komen, heb ik de vraag voor alle zekerheid op de blog gezet. Maar, je hebt gelijk, je verplicht mij mijn geheugen en geduld te oefenen, en dat kan alleen maar goed zijn. Mocht Marthje het niet meer weten, dan hoor je me terug.
Groetjes,
Katrien

Anoniem zei

Ik weet het!
Groetjes,
Katrien

Mieke zei

Goed van jou Katrien...
We houden het geheim voor de andere ouders, ze moeten ook maar navraag doen hé.

Anoniem zei

Inderdaad!
Katrien