woensdag 10 september 2008

Vliegeren






Deze voormiddag hebben we vliegtuigjes gevouwd. Met die vliegtuigjes hebben we al spelend aan metend rekenen en meetkunde gedaan.

We vergeleken de verschillende vliegtuigjes. Welke zijn kleiner, groter,...? We merkten dat oppervlaktes gelijk kunnen blijven, ook als de vorm verandert: ook als je een vliegtuigje op een andere manier plooit en je dus een andere vorm krijgt, blijft je blad wel even groot.

We lieten de vliegtuigjes vliegen en keken waar ze landden. We probeerden dit te omschrijven: tussen de stoel en het blokje, links van..., rechts van..., dichtbij ..., recht voor..., achter het kussen, op het kussen,...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een avond niet kijken op de blog kan zware gevolgen hebben, zoals een half uur de tijd nemen om alles te lezen. Dit is een leuk ontspannend moment,die twee maand vakantie heeft jullie allesinds heel veel energie gegeven om ons al die leuke info door te spelen.

Adinda

Anoniem zei

Een avond niet kijken op de blog kan zware gevolgen hebben, zoals een half uur de tijd nemen om alles te lezen. Dit is een leuk ontspannend moment,die twee maand vakantie heeft jullie allesinds heel veel energie gegeven om ons al die leuke info door te spelen.

Adinda

Anoniem zei

hoi mieke,
iets nieuws aanhet proberen met die neocounter? of is dit er vanzelf opgekomen?? als het klopt worden we van over gans de wereld gevolgd!!!
zeg goed bezig hoor!!! je moet inderdaad al wat tijd uittrekken om alles gelezen te krijgen!! ik ga morgen wat reclame maken in de4e leefgroep voor de blog want daar hebben er hem vele nog niet gevonden.
an

Anoniem zei

Het vliegeren was een succes, Liese was enthousiast!
Gisteren zei ze: "We hebben een beetje een project over vliegtuigen" hihi
Ik ben enthousiast over de manier waarop jullie een project hebben laten ontstaan, leve levend leren!
groetjes
Joke

Wendy zei

Dag An,
Die neocounter heb ik er zelf opgezet. 't Leek me wel fijn te zien hoeveel de blog gelezen wordt.
Tja... al die landen, vreemd toch... hoewel we vorig jaar af en toe een reactie (spam) kregen uit andere landen.
Fijn dat je ook nog meeleest.
Groetjes,
Wendy.

Anoniem zei

ik lees ook nog mee!!
ik vergis me soms nog en wil richting jullie blok stappen als het over luka gaat.
groeten!!