donderdag 24 april 2008

Wie zou jij graag willen zijn?

Deze vraag haalde Zoé vandaag uit de vragenpot. Onmiddellijk gingen een aantal vingers in de lucht. Maar iedereen kreeg zijn kans om een antwoord te geven. Ik vroeg ook naar de reden.
De antwoorden geef ik jullie hier, zonder de naam van het kind erbij. U mag me daar altijd naar vragen , of u mag een gokje doen via de reacties.

- mezelf (ik vind mezelf goed zo)
- Mijn broer. (Die vind ik wijs en hij heeft een grotere kamer dan ik.)
- Mijn zus.( Die is veel liever voor mij dan ik voor haar. Die beslist altijd wat IK moet doen.)
- Een dino.( Ik hou daarvan)
- Een eekhoorn. ( Ik vind die schattig en ze wonen in bomen.)
- Een konijn. (Die zijn zo zacht en schattig.)
- Een aardemeester. (Komt op een reeks op TV en is sterk!)
- Een luchtmeester. (Dezelfde reeks. Die kan vliegen.)
- Een mama. ( Mijn zussen beslissen altijd voor mij. Dan kan IK zelf beslissen.)
- Een sleutel. (Daarmee kan je alle deuren openen.)
- Een babypoesje. ( Dat krijgt veel aandacht en iedereen vindt dat lief.)
- Free Souffriau. (Mega Mindy. Die kan goed zingen.)
- Een cavia. (Dan kan ik altijd in dat rad draaien.)
- Een prinses. ( Die krijgt veel aandacht.)
- Een schildpad. (Die leven lang!)
- Een pony. (die kunnen snel lopen.)
- Een elfje. ( Die kunnen vliegen.)

Geef toe, sommige antwoorden zijn verrassen. Vooral ook de waarom -antwoorden.
Nu raden maar...

8 opmerkingen:

Anoniem zei

ik gok op het konijn voor luka
ze wil er een maar krijgt er geen

vooral de reden die krijgt veel aandacht vind ik schitterend

Wendy zei

Bijna Els... het konijn was van ons Ine (als ik het goed gehoord heb).

Mieke zei

Els, die schitterende reden komt van jouw Luka!

Anoniem zei

ik gokte op free , annabel op het babypoesje. maar we zijn totaal mis want het was de cavia!!!!!!!!!
ge ziet dat je je kind niet door en door kent.
het zijn inderdaad leuke redenen.

Anoniem zei

Hoi,
Ik heb er geen idee van wat Sjef en Marthe geantwoord hebben. Als ik er aan denk, vraag ik het hen morgen eens. Ik vind in ieder geval dat er heel leuke en grappige antwoorden tussenzitten. Maar het meest fantastisch vind ik toch het eerste antwoord (ik vind mezelf goed zoals ik ben, ik wil niemand anders zijn). Dit getuigt echt van zelfvertrouwen en een kind die heel tevreden is met zichzelf, wat kan je nog meer verlangen? Is dit niet het geluk dat we allen wensen (oppassen dat ik hier niet de filosofische toer opga). Alleszins, ik vond het een leuke vraag en ik ben benieuwd naar wat mijn kindjes morgen antwoorden.
Katrien
Ps: dat van die sleutel vind ik ook wel verrassend en goed. Moest dat kunnen, zou dit een sterke bevrediging van nieuwsgierige (of ambitieuse) mensen betekenen.

Anoniem zei

Ok, ik doe toch een gok. Morgen, als ik het hen gevraagd heb, laat ik het jullie weten hoe goed ik mijn schatten ken.
Ik hoop voor beiden het eerste antwoord (of de sleutel, omdat ik dit niet zo vanzelfsprekend vind om daar als 6 of 8 jarige op te komen), maar ik denk:
voor Sjef: de dino of het konijn
voor Marthe: Free Souffrio of de prinses of het elfje of het konijn.

Mieke zei

Katrien,Sjef wist niet wie hij wilde zijn. Hij vond zichzelf zijn goed genoeg. Dus een kind dat goed in zijn vel zit...
En jouw Marthe was de schildpad...
Groeten
MIeke

Anoniem zei

proficiat katrien,
inderdaad het mooiste wat je je kind kan wensen dat het tevreden is met zichzelf.