donderdag 20 maart 2008

Vredes poëzie

Naar aanleiding van het trommelen voor vrede, op 21 maart, schreven we in de taalles een vredesgedicht.
Zo een gedicht komt er niet zomaar.
Waar denk je aan , bij het woord vrede?
Wat zou je willen?
Hoe kunnen we dat formuleren?
Wat rijmt nu op dat laatste woord?
Wat kunnen we daarmee doen?
En zo gaat de bal aan het rollen.
De gedichten die ontstaan zijn vond ik zeer mooi.
Lees je even mee?

van het eerste leerjaar:
IK WIL IN VREDE LEVEN
DAN MOETEN WE NIET BEVEN
HET IS LEUK OM HIER TE WONEN
IK WIL VAN VREDE DROMEN.


Van het tweede leerjaar:
IK WENS VREDE OVERAL
KINDEREN DIE SPELEN MET EEN BAL
ZONDER BANG TE ZIJN.
IS DAT NIET FIJN?

IK WENS VREDE AAN IEDEREEN
TEGEN OORLOG ZEGGEN WIJ NEEN!
DUS TROMMELEN WIJ KEER OP KEER
WANT OORLOG MAG NIET MEER.

Geen opmerkingen: