woensdag 5 september 2007

Milly en Molly


Milly en Molly zijn de namen van een zwart en een blank meisje uit dezelfde klas.

Aan de hand van verhalen over Milly en Molly willen we (op een impliciete manier) waarden aanbrengen - waarden als omgaan met verdriet, eerlijkheid, liefde, respect voor de natuur...
Vanuit die verhalen gaan we een aantal activiteiten doen, gaan we filosoferen,... dit om het thema nog herkenbaarder te maken.


Deze week hadden we al een eerste thema: aanvaarden van verschillen.
We maakten kennis met Milly en Molly.
De boodschap die ze uitdragen is: 'We zien er verschillend uit, maar we voelen hetzelfde'.
Milly en Molly zijn anders, maar dat staat hun vriendschap niet in de weg.

1 opmerking:

Anoniem zei

waw,
ik ben nu al fan van milly en molly
omwille van mijn werk wil ik luka ook dikwijls confronteren met kinderen met een handicap.
vorige zaterdag zag ze een kindje met een ernstige handicap voor de eerste keer. ze was zo lief en geïnteresseerd zonder angst en gène. echt tof.

toen ik haar vandaag een heel triest en jammer genoeg echt gebeurd verhaal vertelde over 2 kindjes die we kennen die hun papa verloren, was ze echt triest.
na een tijdje zei ik dat we allemaal verdrietig worden van zo'n dingen. je kan er echter niet de hele tijd aan denken, je mag dan weer aan leuke dingen denken. ze vroeg wanneer ik jarig ben.
gelukkig is dat al bijna!!
en gelukkig kent ze hen niet zo heel goed, zo dat dit grote verdriet toch ver genoeg van haar blijft.

els