woensdag 5 september 2007

KLEUREN

Vandaag leerden wij een gedicht dat bij ons nieuwe schooljaar past.
Samen met de tekst, leerden wij bewegingen. Op deze manier kunnen wij onze tekst vlugger onthouden.
En ja!! Op amper 10 minuten tijd, konden wij het hele gedicht uit het hoofd.
Lees maar mee en wil je weten hoe wij bewegen? Kom dan eens kijken naar ons 1ste forum volgende week woensdag. (Of vraag jouw kind het even voor te tonen thuis.)

Ik wiebel in mijn nieuwe klas.
Ik wil iets uit mijn boekentas.
Wanneer gaat het gebeuren?
Hoera! We mogen kleuren.

Krak! Oei! Krak! Oei! Krak! Oei! Krak!
Dit is de derde die ik brak.
Langs kleine stukjes regenboog
Zweef ik langs de zon omhoog.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi,
Sjef en Marthe hebben al enthousiast hun gedichtje met bijhorende gebaren voorgedragen thuis. Om ter eerst en om ter best ...
't Is leuk te merken dat er vanaf de eerste dagen al vanalles te ontdekken valt op de blog over hetgeen jullie mee bezig zijn. Leuk idee om Milly en Molly in te voeren. Ik wens jullie ook veel succes met Stippestappen.
Groetjes,
Katrien

Anoniem zei

hoi ,
katrien heb jij chance ik mag er naar fluiten naar de gebaren. en het is inderdaad leuk om te zien wat ze allemaal al gedaan hebben op school want hanne laat maar stukjes los die soms moeilijk te plaatsen zijn maar door de blog valt de puzzel in elkaar! hopelijk reageren wat meer ouders op de blog. we zullen wat reclame moeten maken.
an